Kurenda
Informacja o możliwości składania wniosków dotyczących strat powstałych w wyniku nawałnicy, która przeszła w dniu 11 sierpnia 2017r.

Informuję, że można składać wnioski o przyznanie pomocy finansowej w formie zasiłków celowych, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej, dla rodzin lub osób samotnie gospodarujących, poszkodowanych w wyniku nawałnicy, która przeszła w dniu 11 sierpnia 2017r. Pomoc przeznaczona jest na remont albo odbudowę budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, który został zniszczony lub uszkodzony podczas nawałnicy. Zgodnie z zasadami Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji nr DOLiZK-IV-775-10/2017 z dnia 17.08.2017r. przez budynek mieszkalny rozumie się także budynek gospodarczy służący zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej, w szczególności budynek inwentarski. Wnioski można składać w biurze Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pępowie, ul. St. Nadstawek 6.

Ponadto informuję, że można składać wnioski o przyznanie pomocy dla poszkodowanych producentów rolnych w wyniku nawałnicy, która przeszła w dniu 11 sierpnia br. Formularze wniosku można pobrać w Urzędzie Gminy Pępowo przy ul. St. Nadstawek 6, Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Pępowie przy ul. St. Nadstawek 2B lub u sołtysów. Komisja szacująca szkody będzie przeprowadzać lustracje strat na miejscu w celu weryfikacji wysokości strat podanych we wniosku.

Termin składania wniosków – do 31.08.2017r.

Poszkodowani rolnicy po oszacowaniu strat w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich oraz środkach trwałych wykorzystywanych do produkcji rolnej będą mogli, poza odszkodowaniami z zakładów ubezpieczeń, ubiegać się o kredyt preferencyjny obrotowy m.in. na zakup kwalifikowanego materiału siewnego, inwentarza żywego, nawozów mineralnych, środków ochrony roślin, paliwa na cele rolnicze, a także o kredyt preferencyjny na odbudowę lub remonty zniszczonych lub uszkodzonych budynków inwentarskich, magazynowo-składowych, szklarni, tuneli foliowych i innych budynków i budowli służących do produkcji rolniczej oraz na remont lub zakup – w miejsce zniszczonych – ciągników, maszyn i urządzeń rolniczych.

Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, na indywidualny wniosek rolnika, będzie udzielał pomocy w formie odroczenia terminu płatności składek i rozłożenia ich na dogodne raty, a także umorzenia w całości lub w części bieżących składek. Pracownicy placówek terenowych KRUS będą docierać do poszkodowanych rolników, informując ich o takich możliwościach.

Ponadto, poszkodowani rolnicy mogą występować z wnioskami do Prezesa Agencji Nieruchomości Rolnych, a od 1 września 2017 r. do Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, o odroczenie lub rozłożenie na raty płatności z tytułu umów sprzedaży lub dzierżawy nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także o umorzenie czynszu z tytułu umów dzierżawy.



Źródło: https://mswia.gov.pl/pl/aktualnosci/16444,Minister-Mariusz-Blaszczak-wprowadzil-uproszczone-procedury-i-podniosl-zasilki-d.html oraz http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Straty-w-rolnictwie-po-sierpniowych-nawalnicach



Załączniki: